Poster Image

Fuel Duel går i annen runde.

Temaet totaløkonomi vies den største oppmerksomhet hos Mercedes-Benz Trucks. Investering, forbruk, service og reparasjoner samt restverdi påvirker inntjeningen. I løpet av lastebilens samlede levetid beløper drivstoffkostnadene seg til ca. 50-60% av de kjøretøyrelaterte utgiftene. Actros er den ubestridte pioneren når det gjelder driftsøkonomi, og det har den vært i årevis. Mercedes-Benz Trucks utvikler hele tiden nye, drivstoffbesparende teknologier, som for eksempel det innovative assistansesystemet Predictive Powertrain Control (PPC), som integrerer en topografitilpasset kjørestil i sjalteautomatikken. Actros med Euro VI-motor bidrar til en betydelig reduksjon av drivstofforbruket. I mange drivstofforbrukstester har Actros gjentatte ganger vist seg å være inntil 9% mer drivstoffgjerrig enn konkurrentenes kjøretøyer. Med telematikksystemet FleetBoard og en forbruksredusert kjøremåte kan det oppnås inntil 15% drivstoffbesparelse.

Med annen generasjon heavy-duty-motor OM 471 øker Mercedes-Benz Actros fra Daimler Trucks sitt effektivitetsforsprang ytterligere. Dermed har ingeniørene hos Mercedes-Benz lykkes i å løse det nærmest uløselige: Drivstofforbruket er senket med enda 3%, samtidig som mer dreiemoment gir mer dynamisk kjøring. En ny toppeffekt på 390 kW (530 hk) og 2600 Nm dreiemoment kroner denne modellserien. Og ikke minst - den er mer robust enn noensinne. Kort sagt: Annen generasjon OM 471 setter nye standarder blant heavy-duty-motorene i tunge nyttekjøretøy.

Men Fuel Duel vil virke mest overbevisende om du selv tester Actros.

Slik fungerer Fuel Duel:

  • Actros er en del av vognparken i 2 til 3 uker
  • Sjåføren din sitter bak rattet og utfører transporten som vanlig
  • Telematikksystemet FleetBoard registrerer drivstofforbruket og kjørestilen
  • En mellomrapport gir mulighet for tilpasninger, og sluttrapporten gir resultatet

Utnytt det enorme lønnsomhetspotensialet bedre!

Med det innovative assistentsystemet PPC!